Tuesday, November 1, 2011

Wedding

Hari Ahad yang lepas 30.10.11 rumah mak uda saya ada buat majlis perkahwinan anak dia yang second last dan merupakan satu satunya anak perempuan yang mak uda saya ada. Kiranya dia sepupu sayalah haha her name is Mastura and i call her Kak Imas. Actually majlis dah start since hari jumaat lagi. Biasalah ikut adat melayu mestilah kene ada majlis akad nikah dulu dekat masjid and then ada malam berinai seterusnya bersanding. Takkanlah nak buat semua majlis tu dalam satu hari je kan.Mati ooohhh hehe. Saya baru je tahu pasal benda alah ni semua ;)

And and guess what?? saya jadi pengapit lahhh. First time saya jadi pengapit and mula mula macam taknak jadi tapi fikirkan saya rapat dengan cousin saya ni saya ikutkan je lah. Serius memang pengalaman yang tak boleh dilupakan. Bila teringat balik memang rasa nak ketawa je. Rasa kelakar kot kene kipas pengantin and dengan baju yang panas tahan gaban. Penuh kesabaran time tu haha!!

Tak pasal pasal kene naik pelamin duduk sebelah pengantin and kene senyummmm je memanjang. Naik lenguh mulut beb haha! My cousin boleh sempat cakap dengan saya. Dia cakap cool je.Memang time tu saya buat muka tebal jelah padahal segan gila ni.Rasa rasanya ni last kot saya jadi pengapit. Lepas ni taknak lagilah haha. Cukuplah dah try sekali jadi pengapit.


And this some picture yang ada time majlis berjalan :


Cincin time nikah



Adik bujang saya jadi camera man haha


my cousin : Syahadah ( 6 years old )


My cousin : Syazana ( 2 years old i think ) comel sangat sangat!


Sabrina ( cousin ) and my mom


HEHEHEHE!


Dapat bawa bekas cincin pun jadilah


Mama kesayangan saya


hanya mampu duduk sorang je. Masih mencari jodoh yang sesuai haha!




hohoho


woooo~~ dup dap dup dap abg sulaiman ni. Syukur hanya sekali lafaz je dah sah. Terbaiklah!


ececece suka abg sulaiman ni hahha!


haha macam shy shy je kak imas ni. Relaxlah dah sah jadi suami isteri hehe


Bagai pinang dibelah dua.Sama cantik sama padan untunglahhhh


Time majlis berzanji

Muka dah tak boleh nak comel lagi haha


Time majlis khatam Al-quran


My cousins


Time bersanding. Oh my! Mata saya look bengkak.Tak cukup tidur


Itu diaaa pengapitnya haha!! Muka memang tebal betul time ni


Pelamin cantik sangat sangat. Sesuailah dengan pengantin nya


Rasanya ni jelah gambar yang mampu saya tangkap. hoho
Banyak gambar dalam camera canggih canggih.
Malas nak ambik haha

So,cuti ni saya ada new experience yang tak mungkin saya lupakan. Syok!
Takdelah bosan sangat duduk rumah je
Annyo! :)

No comments:

Post a Comment