Tuesday, April 24, 2012

Jika rindukan seseorang pejamkanlah mata dan ucapkanlah



Ya Allah aku rindukannya kerana Mu,

Jauhkanlah aku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepada Mu.
Aku semakin mengerti jarak ini bukan menghukum ku tetapi jarak ini untuk menjaga aku,menjadikan aku lebih mengerti sifat sabar.Kesabaran dalam penantian.
Dengan jarak ini aku berjanji untuk berubah menjadi yang lebih baik.

Dengan jarak ini aku berjanji untuk mencintai Pencipta lebih dari segalanya.
Dengan jarak ini aku berjanji untuk mendalami Islam dengan lebih baik dari sebelumnya.
Dan dengan jarak ini jua aku yakin andai tiba saatnya nanti aku dan dia akan lebih bersedia untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai.

P/S : Hanya sekadar berkongsi. Sesunggguhnya diri ini masih sendiri,ianya lebih sesuai ditujukan kepada sahabat bukan hanya ditujukan buat pasangan sahaja. Tetapi lebih baiklah tadah tangan memohon doa dari yang maha Esa.Itu adalah cara yang lebih afdal dan kalian juga mesti dah tahu.

No comments:

Post a Comment